Podwozie jest dostępne z różnymi rozstawami kół. Może ono być wyposażone w koła lub stopy maszynowe. Opracowujemy również specyficzne dla klienta rozwiązania.
KOŁA
125
160
200
Stal
Stal
Stal
2,5 t
3,6 t
6,3 t
160
200
200 z kołami
Są dostępne w różnych wysokościach i z różnych materiałów. Aby zabezpieczyć transformator przed toczeniem, są dostępne urządzenia blokujące.
Kierunek toczenia jest przestawialny. Zależnie od zamocowania kół do podwozia, transformator można przetaczać wzdłuż jego podłużnej lub poprzecznej osi.
STOPY MASZYNOWE
Stopy maszynowe są służą równocześnie jako tłumik drgań. Ograniczają ponadto emisję hałasu. Gumowy korpus podkładki posiada nośność do max. 5100 kg.
PODKŁADKI ANTYWIBRACYJNE
Jeśli transformator ustawiony jest bezpośrednio na podłożu lub na nieizolowanych szynach, drgania pracującego transformatora zamieniają się w nieprzyjemny hałas i niepożądane wibracje emitowane do otoczenia.
Podkładki służą do zabezpieczenia kółek oraz do wytłumienia hałasu i wibracji pochodzących od transformatora.
Wytłumienie to uzyskuje się poprzez fizyczne oddzielenie podłoża i transformatora za pomocą specjalnego elementu tłumiącego. Ciężar transformatora ściska gumę w sposób, który pozwala na złagodzenie drgań poprzecznych i poziomych.
Podkładki dobiera się wg nośności. W przypadku podwyższonych wymagań mechanicznych, takich jak instalacje na statkach, pogłębiarkach, w elektrowniach wiatrowych czy strefach trzęsień ziemi, dodatkowe środki na etapie projektu są niezbędne. Przygotowując transformatory do posadowienia na gumowej podkładce, należy uwzględnić jego kołysanie, co może spowodować, że jego przyłącza będą ruchome. Jest to niezwykle ważne w przypadku łączenia transformatorów do istniejących szyn zbiorczych.